سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندکی صبر ، سحر نزدیک است

امام مهدی درکلام امام مهدی

 

حدیث شماره:62

  متن روایت:


یا أحمد بن إسحاق إن الله تبارک وتعالى لم یخل الأرض منذ خلق آدم علیه السلام ولایخلیها إلى أن تقوم الساعة من حجة لله على خلقه ، به یدفع البلاء عن أهل الأرض، وبه ینزل الغیث ، وبه یخرج برکات الأرض .
قال : فقلت له : یا ابن رسول الله فمنالامام والخلیفة بعدک ؟ فنهض علیه السلام مسرعا فدخل البیت ، ثم خرج وعلى عاتقهغلام کأن وجهه القمر لیلة البدر من أبناء الثلاث سنین ، فقال : یا أحمد بن إسحاقلولا کرامتک على الله عز وجل وعلى حججه ما عرضت علیک ابنی هذا ، إنه سمی رسول اللهصلى الله علیه وآله وکنیه ، الذی یملأ الأرض قسطا وعدلا کما ملئت جورا وظلما.
یا أحمد بن إسحاق مثله فی هذه الأمة مثل الخضر علیه السلام ، ومثله مثل ذیالقرنین ، والله لیغیبن غیبة لا ینجو فیها من الهلکة إلا من ثبته الله عز وجل على القول بإمامته ووفقه [ فیها ] للدعاء بتعجیل فرجه .
فقال أحمد بن إسحاق : فقلتله : یا مولای فهل من علامة یطمئن إلیها قلبی ؟ فنطق الغلام علیه السلام بلسان عربیفصیح فقال : أنا بقیة الله فی أرضه ، والمنتقم من أعدائه ، فلا تطلب أثرا بعد عینیا أحمد بن إسحاق .
فقال أحمد بن إسحاق : فخرجت مسرورا فرحا ، فلما کان من الغدعدت إلیه فقلت له : یا ابن رسول الله لقد عظم سروری بما مننت [ به ] على فما السنةالجاریة فیه من الخضر وذی القرنین ؟ فقال : طول الغیبة یا أحمد ، قلت : یا ابن رسولالله وإن غیبته لتطول ؟ قال : إی وربی حتى یرجع عن هذا الامر أکثر القائلین به ولایبقى إلا من أخذ الله عز وجل عهده لولا یتنا ، وکتب فی قلبه الایمان وأیده بروح منه . یا أحمد بن إسحاق هذا : أمر من أمر الله ، وسر من سر الله ، وغیب من غیب الله ،فخذ ما آتیتک واکتمه وکن من الشاکرین تکن معنا غدا فی علیین . قال مصنف هذا الکتابرضی الله عنه : لم أسمع بهذا الحدیث إلا من علی بن عبد الله الوراق وجدت بخطه مثبتافسألته عنه فرواه لی عن سعد بن عبد الله ، عن أحمد بن إسحاق رضی الله عنه کما ذکرته

  ترجمه:


أحمد بن اسحاق بن سعد اشعرى مىگوید بر ابو محمد حسن بن علی علیهما السلام وارد شدممىخواستم درباره جانشین پس از او از آن حضرت بپرسم ، که امام ( ع ) ابتدائا به من فرمود : اى أحمد بن اسحاق ، خداوند تبارک و تعالى از زمانىکه حضرت آدم ( ع ) راآفرید تا قیامت ، زمین را خالى از حجت قرار نداده است ، بواسطه وجود حجت ، بلا و دشواریها از ساکنان زمین دفع شده و بواسطه وجود او باران رحمت مىآید و نعمتهاى زمینرا خارج مىسازد .
وى گفت : بدو عرض کردم : اى فرزند رسول خدا ( ص ) امام وجانشین پس از شما کیست ؟ حضرت از جا برخاست و به سرعت داخل خانه شد و سپس بیرون آمد و کودکى سه ساله را بر دوش خود داشت که صورتش چون ماه شب چهارده مىدرخشید فرمود : اىأحمد بن اسحاق اگر بخاطر عظمت تو در پیشگاه خداوند و بر حجتهاى او نبود ، این فرزندم را به تو نشان نمىدادم ، این فرزند هم نام و کنیه رسول خدا ( ص ) است ، همانکسى که زمین را پس از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد ، آکنده از عدل و داد مىکند .
اى أحمد بن اسحاق ، مثال او میان این امت مثال حضرت خضر ( ع ) و ذى القرنیناست ، بخدا سوگند او آنچنان غیبتى خواهد داشت که در آن هیچکس از هلاکت رهایى نمىیابد مگر آنکس که خداوند عز وجل او را نسبت به امامت او و دعا براى شتاب در فرجآن حضرت ثابت قدم نگاه دارد.
أحمد بن اسحاق مىگوید : بدو عرض کردم : اى سرور من آیا علامت و نشانه اى در این راستا وجود دارد که دلم آرام گیرد ؟ که ناگهان کودک ( ع ) با زبان عربى فصیح به سخن درآمد و فرمود : من بقیة الله در زمین او و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم ، اى أحمد بن اسحاق بعد از این لحظه اثرى نمىیابى .
أحمد بن اسحاق گفت : شادمان بیرون رفتم ، فردا خدمت حضرت بازگشتم و بدو عرضکردم : اى فرزند رسول خدا ( ص ) به آنچه که منت بر من گذاشتى بسیار شادمان شدم اکنون بفرمایید او چه شباهتى به خضر و ذى القرنین دارد ؟ فرمود : اى احمد ، طولانىبودن غیبت ، عرض کردم : اى فرزند رسول خدا ( ص ) آیا غیبت او به طول مىانجامد ؟ فرمود : آرى بخدا سوگند تا آنجا که بیشتر کسانى که به امامت او قائل بودند از عقیدهخود برگردند وکسى بر این عقیده باقى نماند مگر آنکس که خداوند از او پیمان ولایت ما را گرفته باشد ، و ایمان را در دل او جایگزین و با روح خود ، او را حمایت و تأییدکند .
اى أحمد بن اسحاق ، این امرى است از امر خدا و رازى است از راز و اسرارخدا ، و غیبى است از غیب هاى خدا ، آنچه را که به تو گفتم دریاب ، و آنرا نهان دار ، و از سپاسگزاران باش ، روز قیامت در علیین با ما خواهى بود

  آدرس حدیث:


* : کمال الدین : ج 2 ص 384 ب 38 ح 1 - حدثنا علی بن عبد الله الوراق قال : حدثناسعد بن عبد الله ، عن أحمد بن إسحاق بن سعد الأشعری قال : دخلت على أبی محمد الحسنبن علی علیهما السلام وأنا أرید أن أسأله عن الخلف [ من ] بعده ، فقال لی مبتدئا : -
* : الخرائج : ج 3 ص 1174 ح 68 - بعضه ، مرسلا عن الحسن العسکری علیه السلام : -
* : إعلام الورى : ص 412 ب 2 ف 3 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسر ، عن الشیخأبی جعفر بن بابویه .
* : کشف الغمة : ج 3 ص 316 - عن إعلام الورى .
* : الصراط المستقیم : ج 2 ص 231 ب 11 ف 3 - مختصرا عن ابن بابویه .
* : منتخبالأنوار المضیئة : ص 40 ف 3 - عن الخرائج .
* : إثبات الهداة : ج 1 ص 113 ب 6 ف 5 ح 153 - عن کمال الدین .
وفی : ج 3 ص 479 ب 32 ف 5 ح 180 - عن کمال الدین .
وفی : ص 665 ب 33 ف 1 ح 31 - بعضه ، عن کمال الدین . وقال " ورواه الطبرسی فیکتابه إعلام الورى عن ابن بابویه مثله " .
* : مدینة المعاجز : ص 598 ح 20 - کمافی کمال الدین ، عن ابن بابویه .
* : ینابیع المعاجز : ص 174 ب 21 - کما فی کمالالدین ، عن ابن بابویه .
* : حلیة الأبرار : ج 2 ص 553 ب 13 - کما فی کمال الدین، عن ابن بابویه .
* : تبصرة الولی : ص 777 ح 44 - کما فی کمال الدین ، عن ابنبابویه .
* : البحار : ج 52 ص 23 ب 18 ح 16 - عن کمال الدین .
* : نورالثقلین : ج 2 ص 392 ح 193 - بعضه ، عن کمال الدین .
وفى : ج 5 ص 271 ح 71 - عنکمال الدین .
* : ینابیع المودة : ص 458 ب 81 - کما فی کمال الدین ، عن کتابالغیبة .
* : منتخب الأثر : ص 229 ف 2 ب 20 ح 5 - عن کمال الدین .

حدیث شماره:63

  متن روایت:


کمال الدین : ج 2 ص 483 ب 45 ح 4 - حدثنا محمد بن محمد بن عصام الکلینی رضی اللهعنه قال : حدثنا محمد بن یعقوب الکلینی ، عن إسحاق بن یعقوب قال : سألت محمد بنعثمان العمری رضی الله عنه أن یوصل لی کتابا قد سألت فیه عن مسائل أشکلت علی ،فوردت فی التوقیع بخط مولانا صاحب الزمان علیه السلام : " أما ما سألت عنه أرشدکالله وثبتک من أمر المنکرین لی من أهل بیتنا وبنی عمنا ، فأعلم أنه لیس بین الله عزوجل وبین أحد قرابة ، ومن أنکرنی فلیس منی ، وسبیله سبیل ابن نوح علیه السلام . أماسبیل عمی جعفر وولده فسبیل إخوة یوسف علیه السلام . أما الفقاع فشربه حرام ، ولابأس بالشلماب ، وأما أموالکم فلا نقبلها إلا لتطهروا ، فمن شاء فلیصل ومن شاءفلیقطع ، فما آتانی الله خیر مما آتاکم . وأما ظهور الفرج فإنه إلى الله تعالى ذکره، وکذب الوقاتون . وأما قول من زعم أن الحسین علیه السلام لم یقتل فکفر وتکذیبوضلال . وأما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها إلى رواة حدیثنا ، فإنهم حجتی علیکموأنا حجة الله علیهم . وأما محمد بن عثمان العمری رضی الله عنه وعن أبیه من قبل ،فإنه ثقتی وکتابه کتابی . وأما محمد بن علی بن مهزیار الأهوازی فسیصلح الله له قلبهویزیل عنه شکه . وأما ما وصلتنا به فلا قبول عندنا إلا لما طاب وطهر ، وثمن المغنیةحرام . وأما محمد بن شاذان بن نعیم فهو رجل من شیعتنا أهل البیت . وأما أبو الخطابمحمد بن أبی زینب الأجدع فملعون ، وأصحابه ملعونون ، فلا تجالس أهل مقالتهم ، فإنیمنهم بریء ، وآبائی علیهم السلام منهم براء . وأما المتلبسون بأموالنا ، فمن استحلمنها شیئا فأکله فإنما یأکل النیران . وأما الخمس فقد أبیح لشیعتنا وجعلوا منه فیحل إلى وقت ظهور أمرنا ، لتطیب ولادتهم ولا تخبث .
وأما ندامة قوم قد شکوا فیدین الله عز وجل على ما وصلونا به، فقد أقلنا من استقال ، ولا حاجة ( لنا ) فی صلةالشاکین. وأما علة ما وقع من الغیبة فإن الله عز وجل یقول : ( یا أیها الذین آمنوالا تسألوا عن أشیاء إن تبد لکم تسؤکم ) . إنه لم یکن أحد من آبائی علیهم السلام إلاوقد وقعت فی عنقه بیعة لطاغیة زمانه ، وإنی أخرج حین أخرج ولا بیعة لاحد منالطواغیت فی عنقی . وأما وجه الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبتها عنالابصار السحاب ، وإنی لأمان لأهل الأرض کما أن النجوم أمان لأهل السماء ، فأغلقواباب السؤال عما لا یعنیکم ، ولا تتکلفوا علم ما قد کفیتم ، وأکثروا الدعاء بتعجیلالفرج ، فإن ذلک فرجکم . والسلام علیک یا إسحاق بن یعقوب وعلى من اتبع الهدى

  ترجمه:


اسحاق بن یعقوب مى گوید : از محمد بن عثمان عمرى ( ره ) خواستم که نامه اى از من بهحضرت قائم برساند ، در آن نامه پیرامون مسائلى برایم دشوار آمده بود سئولاتى کرده بودم ، بعد بخط مولایمان صاحب الزمان " ع " در توقیع چنین آمده بود : " اما آنچه رادرباره آن سئوال کرده بودى ، خداوند تورا ارشاد فرماید ودر قضیه منکرین من از اهلبیت ما وعمو زاده ها یمان خداوند شما را ثابت قدم بدارد ، بدان خداوند با کسى خویشاوندى ندارد ، کسى که مرا انکار کند از من نیست ، وسرنوشت او سرنوشت پسر نوح ( ع ) است . اما سرنوشت عمویم جعفر وفرزندان او ، سرنوشت برادران یوسف ( ع ) است . نوشیدن آبجو ( فقاع ) حرام است اما نوشیدن شلماب ( نوعى شراب ) مانعى ندارد ، وامااموالتان را نمى پذیریم مگر اینکه پاکیزه شوند ، هر کس مى خواهد ارتباط بر قرارسازد و هرکس مى خواهد قطع رابطه نماید ، آنچه را که خدا به من داده بهتر از آن است که به شما داده است واما ظهور فرج ، مربوط به خداى متعال است ووقت گذاران دروغگفتند . واما سخن کسانى که مدعى شدند حسین ( ع ) کشته نشده ، کفر است ودورغ است وگمراهى . واما در حوادث ورخدادهایى که پیش مىآید به راویان احادیث ما ، رجوع کنید، زیرا آنان حجت من بر شما ومن حجت بر آنان هستم . واما محمد بن عثمان ( ره ) مورداعتماد من بوده ونامه او نامه من است واما محمد بن علی بن مهزیار اهوازى ، خداونددل او را اصلاح مى گرداند وشک وتردید او را بر طرف مى سازد . وآنچه را که به ما رساندى ، نمى پذیریم مگر آنچه را که پاک وپاکیزه باشد ، وپول زن نوازنده ، حرام است . واما محمد بن شاذان بن نعیم ، مردى از شیعیان وپیروان ما اهل بیت است . واما ابو الخطاب محمد بن ابى زینب اجدع ، فردى ملعون بوده ویارانش نیز ملعون هستند با پیروانآنها همنشینى نکن . زیرا من از آنها بیزار وپدرانم نیز از آنها بیزارند .
واماکسانى که به زور اموال ما را مى گیرند ، پس اگر کسى از آن اموال چیزى را حلال شمرد وآنرا بخورد همانا آتش مى خورد . واما خمس ، براى شیعیان ما مباح شده ، و تا زمانظهور وفرج ، بر آنها حلال است از آن مصرف نمایند ، تا فرزندانى نکو از آنان بوجود آید ، نه تبهکار . اما پشیمانى کسانى که در دین خدا شک وتردید کردند راجع به آنچهبه ما رسانده بودند هر کس از این کار پشیمان شد ما هم بر آن اصرارى نداریم وما نیازى به ارتباط با اهل شک وتردید نداریم . واما بوجود آمدن غیبت ، خداوند عزوجل مىفرماید : " اى کسانى که ایمان آورده اید درباره چیزهایى که اگر آشکار شود به سود شما نیست ، سئوال نکنید " هیچ یک از پدران من نبودند مگر اینکه بیعت فرمانرواى ظالمزمان خود بر گردنش بود ، ومن آنگاه که باید ظهور کنم ظهور مى کنم وبیعتى از هیچیکاز سرکشان ستمکار را بر گردن ندارم .
اما چگونگى سود بردن بواسطه من در زمانغیبتم ، مانند سود بردن از خورشید است آنگاه که در پشت أبر از دیده ها پنهان شود ،براستى من حافظ ونگاهبان زمینیان هستم همانگونه که ستارگان حافظ اهل آسمانند ، از آنچه که ارتباطى به شما ندارد سئوال نکنید وشما مکلف به آنچه مسئول آن نیستیدنخواهید بود ودر تعجیل فرج دعاى زیاد بکنید زیرا آن فرج شماست ، وسلام ودرود بر تو اى اسحاق بن یعقوب وبر کسانى که پیروى حق کنند .

  آدرس حدیث:


* : الفضل بن شاذان : على ما فی الارشاد .
* : الارشاد : ص 360 - الفضل بن شاذان، عن معمر بن خالد ، عن أبی الحسن علیه السلام قال : -
* : کشف الغمة : ج 3 ص 251 - عن الارشاد ، وفیه " . . میمون بن خلاد " .
* : الصراط المستقیم : ج 2 ص 250 ب 11 ف 8 - عن الارشاد .

حدیث شماره:603

  متن روایت:

یا أحمد بن إسحاق إن الله تبارک وتعالى لم یخل الأرض منذ خلق آدم علیه السلام ولا یخلیها إلى أن تقوم الساعة من حجة لله على خلقه ، به یدفع البلاء عن أهل الأرض ، وبه ینزل الغیث ، وبه یخرج برکات الأرض .
قال : فقلت له : یا ابن رسول الله فمن الامام والخلیفة بعدک ؟ فنهض علیه السلام مسرعا فدخل البیت ، ثم خرج وعلى عاتقه غلام کأن وجهه القمر لیلة البدر من أبناء الثلاث سنین ، فقال : یا أحمد بن إسحاق لولا کرامتک على الله عز وجل وعلى حججه ما عرضت علیک ابنی هذا ، إنه سمی رسول الله صلى الله علیه وآله وکنیه ، الذی یملأ الأرض قسطا وعدلا کما ملئت جورا وظلما .
یا أحمد بن إسحاق مثله فی هذه الأمة مثل الخضر علیه السلام ، ومثله مثل ذی القرنین ، والله لیغیبن غیبة لا ینجو فیها من الهلکة إلا من ثبته الله عز وجل على القول بإمامته ووفقه [ فیها ] للدعاء بتعجیل فرجه .
فقال أحمد بن إسحاق : فقلت له : یا مولای فهل من علامة یطمئن إلیها قلبی ؟ فنطق الغلام علیه السلام بلسان عربی فصیح فقال : أنا بقیة الله فی أرضه ، والمنتقم من أعدائه ، فلا تطلب أثرا بعد عین یا أحمد بن إسحاق .
فقال أحمد بن إسحاق : فخرجت مسرورا فرحا ، فلما کان من الغد عدت إلیه فقلت له : یا ابن رسول الله لقد عظم سروری بما مننت [ به ] على فما السنة الجاریة فیه من الخضر وذی القرنین ؟ فقال : طول الغیبة یا أحمد ، قلت : یا ابن رسول الله وإن غیبته لتطول ؟ قال : إی وربی حتى یرجع عن هذا الامر أکثر القائلین به ولا یبقى إلا من أخذ الله عز وجل عهده لولا یتنا ، وکتب فی قلبه الایمان وأیده بروح منه . یا أحمد بن إسحاق هذا : أمر من أمر الله ، وسر من سر الله ، وغیب من غیب الله ، فخذ ما آتیتک واکتمه وکن من الشاکرین تکن معنا غدا فی علیین . قال مصنف هذا الکتاب رضی الله عنه : لم أسمع بهذا الحدیث إلا من علی بن عبد الله الوراق وجدت بخطه مثبتا فسألته عنه فرواه لی عن سعد بن عبد الله ، عن أحمد بن إسحاق رضی الله عنه کما ذکرته

  ترجمه:

أحمد بن اسحاق بن سعد اشعرى مىگوید بر ابو محمد حسن بن علی علیهما السلام وارد شدم مىخواستم درباره جانشین پس از او از آن حضرت بپرسم ، که امام ( ع ) ابتدائا به من فرمود : اى أحمد بن اسحاق ، خداوند تبارک و تعالى از زمانىکه حضرت آدم ( ع ) را آفرید تا قیامت ، زمین را خالى از حجت قرار نداده است ، بواسطه وجود حجت ، بلا و دشواریها از ساکنان زمین دفع شده و بواسطه وجود او باران رحمت مىآید و نعمتهاى زمین را خارج مىسازد .
وى گفت : بدو عرض کردم : اى فرزند رسول خدا ( ص ) امام وجانشین پس از شما کیست ؟ حضرت از جا برخاست و به سرعت داخل خانه شد و سپس بیرون آمد و کودکى سه ساله را بر دوش خود داشت که صورتش چون ماه شب چهارده مىدرخشید فرمود : اى أحمد بن اسحاق اگر بخاطر عظمت تو در پیشگاه خداوند و بر حجتهاى او نبود ، این فرزندم را به تو نشان نمىدادم ، این فرزند هم نام و کنیه رسول خدا ( ص ) است ، همان کسى که زمین را پس از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد ، آکنده از عدل و داد مىکند .
اى أحمد بن اسحاق ، مثال او میان این امت مثال حضرت خضر ( ع ) و ذى القرنین است ، بخدا سوگند او آنچنان غیبتى خواهد داشت که در آن هیچکس از هلاکت رهایى نمىیابد مگر آنکس که خداوند عز وجل او را نسبت به امامت او و دعا براى شتاب در فرج آن حضرت ثابت قدم نگاه دارد .
أحمد بن اسحاق مىگوید : بدو عرض کردم : اى سرور من آیا علامت و نشانه اى در این راستا وجود دارد که دلم آرام گیرد ؟ که ناگهان کودک ( ع ) با زبان عربى فصیح به سخن درآمد و فرمود : من بقیة الله در زمین او و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم ، اى أحمد بن اسحاق بعد از این لحظه اثرى نمىیابى .
أحمد بن اسحاق گفت : شادمان بیرون رفتم ، فردا خدمت حضرت بازگشتم و بدو عرض کردم : اى فرزند رسول خدا ( ص ) به آنچه که منت بر من گذاشتى بسیار شادمان شدم اکنون بفرمایید او چه شباهتى به خضر و ذى القرنین دارد ؟ فرمود : اى احمد ، طولانى بودن غیبت ، عرض کردم : اى فرزند رسول خدا ( ص ) آیا غیبت او به طول مىانجامد ؟ فرمود : آرى بخدا سوگند تا آنجا که بیشتر کسانى که به امامت او قائل بودند از عقیده خود برگردند وکسى بر این عقیده باقى نماند مگر آنکس که خداوند از او پیمان ولایت ما را گرفته باشد ، و ایمان را در دل او جایگزین و با روح خود ، او را حمایت و تأیید کند .
اى أحمد بن اسحاق ، این امرى است از امر خدا و رازى است از راز و اسرار خدا ، و غیبى است از غیب هاى خدا ، آنچه را که به تو گفتم دریاب ، و آنرا نهان دار ، و از سپاسگزاران باش ، روز قیامت در علیین با ما خواهى بود .

  آدرس حدیث:

* : کمال الدین : ج 2 ص 384 ب 38 ح 1 - حدثنا علی بن عبد الله الوراق قال : حدثنا سعد بن عبد الله ، عن أحمد بن إسحاق بن سعد الأشعری قال : دخلت على أبی محمد الحسن بن علی علیهما السلام وأنا أرید أن أسأله عن الخلف [ من ] بعده ، فقال لی مبتدئا : -
* : الخرائج : ج 3 ص 1174 ح 68 - بعضه ، مرسلا عن الحسن العسکری علیه السلام : -
* : إعلام الورى : ص 412 ب 2 ف 3 - کما فی کمال الدین بتفاوت یسر ، عن الشیخ أبی جعفر بن بابویه .
* : کشف الغمة : ج 3 ص 316 - عن إعلام الورى .
* : الصراط المستقیم : ج 2 ص 231 ب 11 ف 3 - مختصرا عن ابن بابویه .
* : منتخب الأنوار المضیئة : ص 40 ف 3 - عن الخرائج .
* : إثبات الهداة : ج 1 ص 113 ب 6 ف 5 ح 153 - عن کمال الدین .
وفی : ج 3 ص 479 ب 32 ف 5 ح 180 - عن کمال الدین .
وفی : ص 665 ب 33 ف 1 ح 31 - بعضه ، عن کمال الدین . وقال " ورواه الطبرسی فی کتابه إعلام الورى عن ابن بابویه مثله " .
* : مدینة المعاجز : ص 598 ح 20 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه .
* : ینابیع المعاجز : ص 174 ب 21 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه .
* : حلیة الأبرار : ج 2 ص 553 ب 13 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه .
* : تبصرة الولی : ص 777 ح 44 - کما فی کمال الدین ، عن ابن بابویه .
* : البحار : ج 52 ص 23 ب 18 ح 16 - عن کمال الدین .
* : نور الثقلین : ج 2 ص 392 ح 193 - بعضه ، عن کمال الدین .
وفى : ج 5 ص 271 ح 71 - عن کمال الدین .
* : ینابیع المودة : ص 458 ب 81 - کما فی کمال الدین ، عن کتاب الغیبة .
* : منتخب الأثر : ص 229 ف 2 ب 20 ح 5 - عن کمال الدین ..





طبقه بندی: حضرت مهدی(عج)
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 86 شهریور 7 توسط صادق | نظر بدهید
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.